Wednesday 17 September 2014

Kisah Haji dan Umrah.

Semua muslim rasanya Allah campakkan rasa rindu pada Kaabah walaupun kita x pernah jejak kaki ke sana kan???

Me too!!!

Ya Allah, berilah peluang pada setiap muslimin dan muslimat untuk menjejakkan kaki ke rumah Mu...

Kadang2 bila tengok kat TV pun boleh mengalir airmata ni. Haishhh... Kuat betul perasaan rindu ni pada Baitullah...

Sekarang ni pulak musim Haji. In shaa Allah kita semua sempat lah hendaknya pergi sana yer. Amiinn. yakin dan berusaha ke arah itu.


Nak cerita sdikit kisah yang pernah saya dengar di sana drpd pengalaman mereka yang pernah menjejakkan kaki ke Baitullah.

Kisah 1

Kisah suami isteri yang pergi menunaikan umrah di Baitullah. si isteri didapati uzur ketika ingin melakukan tawaf. Ibu kepada si isteri suruh berdoa. Ajaibnya, keesokkan harinya, si isteri tesebut telah suci da boleh melakukan tawaf seperti jemaah yang lain.

si isteri juga ada berdoa untuk hamil anak perempuan. Padahal dia sedang memakai iucd perancang kehamilan. Balik dari Mekah, si isteri disahkan mengandung. Alat perancang juga setelah discan, doktor x dapat tahu dimana hilangnya. Oh, wanita tersebut hamil anak perempuan. Alhamdulillah. Begitulah kebesaran Allah. Allahu Akbar!


Kisah 2

Kisah ibu saya sendiri. Ketika ingin memasuki raudhah, iaitu tempat makam Rasulullah, orang bersesak2 menghimpitnya. Ibu saya berdoa agar dipermudahkan solat sunat di raudhah. Alhamdulillah, terbuka suatu laluan, dan ibu saya dikepung pengawal ketika melakukan solat tanpa sebarang gangguan. Masha Allah.. sungguh makbul doa kita ketika di sana. 

Bila dengar cerita macam2 pengalaman jemaah di sana, hati ni melonjak2 ingin ke sana. Biarlah apa dugaan pun janji dapat menjejakkan kaki ke sana. Rindu sangat...

Jadi PERSEDIAAN juga harus rapi. Perlu menjaga kesihatan.


Orang mukmin yang kuat lebih baik dan lebih disukai Allah daripada orang mukmin yang lemah (HR Muslim) baca seterusnya












Nutriferon
Mampu meningkatkan sistem imunisasi badan dalam masa 3 hari. Melindungi dari virus, microb, mengelakan selsema, inflamasi, dan influenza. Meringakan stress dan kelesuan. Jadi bagi memastikan badan sentiasa sihat dan tidak mudah diserang penyakit, nutriferon harus diambil setiap hari, bermula 3 hari sebelum berangkat ke tanah suci.

Performance Drink (PD)
Minuman elektrolit yang mampu membekalkan tenaga segera pada badan dan mengelak dehidrasi. Selalunya, apabila kita berjalan jauh atau travelling... kita cenderung untuk kurang minum air. Jadi PD mampu mencegah dehidrasi dan mengurangkan rasa haus. PD juga memberi tenaga kepada otot dan sel dengan cepat dan meningkatkan daya tahan otot untuk terus menjalankan ibadah.

Ostematrix (Kalsium)
Mengerjakan haji dan umrah memerlukan jemaah berdiri lama dan berjalan jauh. Ostematrix membantu jemaah supaya tidak berasa kebas kaki, kejang mahupun sakit pinggang. Jangan pandang ringan kepentingan kalsium, kerana ia sangat membantu kesihatan tulang.

Advanced Joint Health Tablet (AJHT)
Sangat penting untuk jemaah yang mengalami sakit-sakit sendi. Bagi jemaah yang mempunyai rawan yang haus di lutut terutamanya, atau sakit lutut semasa berjalan, saya kira anda WAJIB mengambil AJHT. Bukan apa, alang- alang niat nak beribadat, biarlah badan sihat dan kita pun dapat menjalankan ibadah dengan sempurna kan? 





Untuk sebarang pertanyaan berkenaan SET HAJI & UMRAH boleh hubungi  Semoga kita semua dikurniakan rezeki dan diberi kesihatan tubuh badan untuk sempat ke rumah Allah.



YOUR TRUSTED DISTRIBUTOR,
Idayu Bt Ibrahim
012-5040086


4 comments:

  1. salam singgah..jemput singgah kembali :)

    http://www.rahatonazirah.com/2014/09/the-versatile-blogger-award.html

    ReplyDelete
  2. Tq rahaton azirah. In shaa Allah

    ReplyDelete
  3. Membalas kunjungan..
    Done follow..
    Mudah2an dpt jejak ke tanah suci..syahdunya bila tgk kaabah..

    ReplyDelete
  4. in shaa Allah dear. Niat yg baik selalu Allah permudahkan. Banyakkan berdoa... power of doa. :)

    ReplyDelete