Tuesday 18 November 2014

Jom ZuMbA!!!

i love zumba

Apa itu Zumba???Zumba merupakan kombinasi elemen tarian dan aerobik yang mulanya diasaskan oleh seorang choreography pada tahun 1990an sebagai program kecergasan di Colombia dan dari itu, Zumba telah menjadi popular.


Kenapa Saya Suka Zumba???

Mungkin waktu anda sedang membaca post ini saya sedang berzumba. Kenapa saya suka sangat dengan zumba selain senaman lain?

SEBAB :

  • Saya suka menari & mendengar lagu
  • saya boleh hilang stress bila berzumba/senaman
  • Keluar peluh & rasa lebih cergas
  • rasa lebih bersemangat


Kadang-kadang bila kita pergi jogging, macam akak kat bawah ni, jeling orang sana,




jeling orang sini, nampak badan diorang memang fit kan? kadang makcik-makcik, ah so yang satu group buat taichi, badan semua terjaga. Rasa ada eloknya kita start dari sekarang jaga kesihatan. Jadi, bila usia dah lanjut kita masih sihat dan masih larat buat senaman. In shaa Allah.


9 Kelebihan Zumba!



  1. PEMBAKAR KALORI-  Jangan tak percaya, satu sesi Zumba boleh membuatkan anda membakar 500 – 1000 kalori pada satu satu masa(45-60min). Syabas!
  2. SENAMAN KARDIOTambahan lagi, intensity tinggi dan rendah yang diselang-selikan dalam senaman Zumba ini seolah olah memberi anda latihan kecergasan yang lengkap, juga satu latihan cardiovascular yang baik.
  3. KUATKAN ABS & PINGGANG- Menari ala-ala latin ini memang sering melibatkan pergerakan “gelek-gelek” pinggang yang secara tak langsung kuatkan bahagian core (abs, oblique anda.
  4. SESUAI UNTUK SEMUA UMUR - Seawal umur 4 tahun anak anda sudah ready untuk berzumba!
  5. TERAPI STRESSJgn risau, anda boleh berhibur, dan bersosial bersamai rakan rakan lain dengan cara yang lebih ‘enjoy’ dan santai.
  6. LEKA DENGAN ZUMBA - itulah kelebihan zumba. Semasa anda melakukannya, anda tidak sedar waktu berlalu begitu pantas. Bestkan!
  7. BODY TONING
    sebab dah gelek sana gelek sini, lompat sana lompat sini, kata instructor tu badan kita akan shaping secara semula jadi jika dibuat dengan consistent
  8.  KAWAN BARU
    Bila masuk kelas-kelas di fitness. Boleh tambahkan networking baru. Tak rugi pun. Selain tu boost up level confident level untuk beramah mesra.
  9. IMPROVE ALERT KITA
    Bila dah terlampau lama kerja dekat pejabat atau menghadap kerja-kerja. Kelas zumba membantu kita untuk tangkas dan alert. Secara tak langsung membantu kita untuk kekal cergas dan alert supaya kita tak sengal-sengal dan slow. Sebab tarian zumba memang pantas.

Ok. Jadi semua dah tahu kelebihan ZUMBA kan? Boleh cari vcd zumba dekat Speedy untuk beginner. Trylah cari nanti ya!

Penat bersenam boleh ganti balik tenaga dan bendalir dalam badan. Gantikan minuman isotonik yang bergula dengan minuman kesihatan Performance Drink.


Performance drink ni elok untuk mereka yang aktif, banyak aktiviti luar, menggunakan tenaga yang banyak dan berkerja di bawah matahari.

Kita yg lepas bersenam, senang citer, siapa yang rasa lemah badan tak bertenaga, boleh ambil minuman ni selain minuman isotonik atau glukos lain.

Bagi siapa yang nak tanya apa-apa boleh hubunhi ayu

YOUR TRUSTED DISTRIBUTOR

Idayu Ibrahim

012-5040086

bazaarsupplimentanda@gmail.com

No comments:

Post a Comment