Thursday 20 November 2014

Migraine Baca Kisah Mah & Suaminya!!!


Migraine kan? Lagi-lagi baca cerita Mah dan suaminya yang main kayu tiga belakang dia. Isteri mana yang tak sakit hati kan? Sabor jela. 



Agaknya macam ni lah rupanya Mah kalau migraine. Kalau muka camni abang tak cari lain kot. Kadang-kadang para isteri ni rasa banyak dah pengorbanan dia buat untuk suami tercinta kan. Tapi pengorbanan dia macam sia-sia terus bila dapat tahu suami curang. Ya, memang kecewa sangat-sangat.

Tak dinafikan buat para surirumah, hidupnya memang diabdikan untuk keluarga.

Terputus hubungan dengan kawan-kawan. Sibuk dengan anak-anak. Sibuk memasak, mengurus keperluan suami dan anak-anak. Sebab tu para isteri, ibu, menantu, bibik, doktor, jururawat, pakar ekonomi rumahtangga, kedai dobi ni digelar SUPERWOMEN!




Kat sini ayu nak share Kisah Surirumah yang mengalami masalah yang sama. Sibuk dengan urusan harian, disamping anak kembarnya. Tapi bezanya, suami dia masih setia kukorbankan. hehehe.




Tambahan bagi testimoni di atas, beliau surirumah yang beranak kembar, selalu berkebun pada mulanya, kemudian, kebunnya terbiar. Selalu penat. Bial berjumpa dengan s.i.d shaklee, beliau diberikan #Coqhealth untuk mengatasi masalah rutin hariannya yang memenatkan. Dengan izin Allah, beliau kembali ceria dan nampak lebih cergas. Alhamdulillah.

Buat surirumah yang selalu migraine, penat-penat badan, stress boleh mencuba supplemen Coqhealth atau B Complex yang juga elok untuk kesihatan badan.

Di bawah ini saya kongsikan beberapa #tips untuk menangani tekanan :



 1) Lakukan apa yang kita suka / minat Seperti yang saya katakan di atas, saya suka mengemas dan menyusun atur kembali kediaman. Walaupun hanya bertahan sekejap sahaja tetapi sudah boleh melegakan perasaan ini. Ada surirumah yang suka memasak dan membuat kek juga. Apabila kek menjadi, dapat dirasakan satu kepuasan yang tidak boleh dinilai dengan kata-kata. Saya tidak suka membuat kek mahupun memasak kerana nanti saya malas untuk mengemas kembali dapur yang bersepah itu


 2) Cari ME Time atau masa untuk bersendirian Kalau boleh biar suami yang jaga anak-anak dan kita keluar bersama teman-teman sekejap. Bagi saya semasa anak masih 2 orang memang boleh keluar membeli-belah bersama kawan-kawan dan adik ipar perempuan saya. Tapi sekarang? Jangan harap! ME Time saya mungkin di dalam tandas walaupun hanya sekadar 10 minit! He he he Gurau aje, mungkin masa untuk bersendirian yang sebenar adalah pada sepertiga malam di mana kita boleh bersama dengan Sang Pencipta kita. Waktu ini nak mengadu apa pun boleh. 


3) Pergi Bercuti Alhamdulillah suami cukup memahami, sekiranya dia sibuk bekerja insya Allah apabila ada masa terluang kami akan pergi bercuti sekeluarga ke mana-mana. Percutian tidak semestinya harus ke luar negara sahaja tetapi cukuplah sekadar di bawah kemampuan kita dan dapat lari dari rutin harian yang sama. Anak-anak juga pasti gembira apabila dapat tidur hotel. Anak-anak saya, dapat bermalam di DEMC pun sudah dikatakan hotel! Inikan pula hotel yang sebenar. 



4) Menangis & peluk anak-anak rapat-rapat Ini adalah salah satu cara saya menghilangkan tekanan juga. Terutamanya apabila suami tiada di rumah keluar bekerja. Memang kadang-kadang tahap kesabaran ini selalu tercabar apabila anak-anak buat perangai masing-masing.


 5) Shopping online lah ~ apa lagi TAPI itupun jika akaun bank ada 3 angka ke atas. Kalau kosong, tiada maknanya juga kan? Saya suka apabila suami keluar bekerja outstation sebabnya masa ini lah saya akan gunakan peluang untuk bermanja (HAHAHA Tips yang berguna buat isteri yang selalu ditinggalkan ni). Tapi janganlah minta yang bukan-bukan pula ya Selalunya saya akan bagi hint lah sikit-sikit kemudian Whats App suami minta belikan barang itu. Tapi sekarang ini, kalau suami bawakan saya ke Ikea pun sudah cukup membahagiakan hati seorang saya yang bergelar surirumah.


Tengok cik puan isteri ni, relax jer, takde nak migrain. Be positive, You will get Positive things entire day!


So, kalau nak tahu macammana nak cantik pulak lepas penat jadi surirumah dari pagi hingga petang, boleh klik isteri cantik meletop!



Sebarang pertanyaan boleh hubungi

YOUR TRUSTED DISTRIBUTOR,

IDAYU IBRAHIM
012-5040086
bazaarsupplimentanda@gmail.com

No comments:

Post a Comment