Wednesday 4 February 2015

PUNCA UTAMA Masalah Berat badan Anda!!!

Mengikut Kajian yang telah dilakukan terhadap bermacam-macam produk kurus dan program meguruskan badan, PUNCA UTAMA masalah berat badan anda ialah LEPTIN.




Apa sebenarnya LEPTIN???

Bagaimana Cara Meningkatkan LEPTIN???

Kalori masuk dalam badan, kalori keluar. Kalau anda nak kurangkan mengidam makanan anda kepada yang lebih normal atau terautur anda patut meningkatkan level LEPTIN anda - hormon yang akan beritahu signal kepada otak kita bahawa kita sudah kenyang.

Kandungan leptin yang rendah akan memberitahu badan dan otak kita yang kita perlu makan, makan dan makan lagi dan masih lapar?


JOM LIHAT STEP-STEP DI BAWAH

Makan Dengan Cara Yang Betul


1. Hadkan pengambilan fructoseMasa untuk membiarkan sains pemerintahan tertinggi : fruktosa menghalang reseptor leptin anda [ 1 ] Tidak ada dua cara yang kira-kira satu . . Anda mungkin mempunyai banyak leptin dalam badan anda , tetapi jika ia tidak boleh diambil dan dikenal pasti , ia tidak akan melakukan apa-apa yang baik anda . Jadi memotong fruktosa - iaitu , sirap jagung fruktosa tinggi - untuk membiarkan badan anda menjalankan tugasnya .


Dalang utama di sini adalah barangan yang diproses . Fruktosa sering digunakan sebagai pemanis murah dalam soda , biskut , dan makanan ringan lain yang manis  banyak almari dapur . Jadi cara yang paling mudah untuk mengurangkan pengambilan anda adalah untuk memastikan bahawa apa sahaja yang anda makan adalah sesuatu yang tidak pernah menjadi berhampiran sebuah kilang pembungkusan .


2. Katakan Tidak Pada Karbohidrat Ringkas. Ia mengenai masa puncak kita membiasakan diri dengan idea ini , kan ? Fakta perkara ini ialah bahawa karbohidrat yang mudah ( ditapis, manis , dan umumnya putih ) spike tahap insulin anda , yang seterusnya membawa kepada rintangan dan mengacau dengan pengeluaran leptin anda . Jadi roti putih , beras putih , dan semua barang-barang yang dibakar lazat yang memanggil-manggil nama anda kini dalam senarai - tidak 



Jika anda mempunyai karbohidrat dalam diet anda, pastikan mereka jenis yang baik : oat penuh, quinoa , dan beberapa pasta gandum. The browner , seperti roti wholemeal lebih baik - ia bermakna mereka tidak dilucutkan nutrien dan warna mereka semasa pemprosesan.


3. Elakkan sekatan kalori yang teruk . Sesetengah orang akan memberitahu anda untuk memotong karbohidrat cukup banyak sekali . Anda boleh melakukan ini jika anda memilih , tetapi pastikan untuk tidak menghantar isyarat badan anda bahawa ia lapar . Jika anda tidak mendapat nutrien yang mencukupi , badan anda akan mula menutup dan hormon anda akan mendapatkan segala macam rosak . Dan untuk itu di luar, anda perlu sejumlah besar kuasa akan kerana anda akan lapar . 


Ya , mengurangkan berat badan adalah baik untuk pengeluaran leptin . Apabila anda berada di berat badan yang sihat , hormon anda merombak ( dalam keadaan yang normal , sudah tentu) . Jika anda mempunyai berat badan berlebihan atau obes , ia adalah idea yang baik untuk mendapatkan satu pelan diet - hanya memastikan ia sihat , seimbang , dan sesuatu yang anda boleh mengekalkan untuk jangka masa panjang .


Kira Kalori anda untuk diet yanglebih berkesan!!!




4. Jika anda berada di diet tidak karbohidrat , mempunyai hari makan ulang . Jika anda memutuskan untuk membuat lonjakan kepada diet Atkins / mentah / paleo dan anda mempunyai cukup banyak apa-apa dalam bidang karbohidrat hari demi hari , mempunyai hari makan berulang . Badan anda memerlukan karbohidrat untuk menjana dan untuk mempersiapkan diri dan memberikan metabolisme anda bahawa kebangkitan sentakan ia telah keinginan .

 Menyasarkan 100 -150 % lebih daripada biasa pada satu hari itu dan kemudian menyambung semula diet anda seperti biasa .Ini adalah baik untuk motivasi. Ia agak mustahil untuk mengelakkan pizza untuk sepanjang hidup anda, tetapi apabila anda tahu anda boleh mempunyai ia pada hari Sabtu, ia lebih mudah untuk mengatakan tidak pada hari Rabu . Ada sebab sesetengah orang memanggil ini " menipu" sehari!



5. Jangan yo - yo diet . Serius . Jangan melakukannya . Ia hanya kacau dengan metabolisme anda dan kacau dengan hormon anda , meninggalkan tanda kekal . Jadi memilih diet yang mampan dan sihat .



Ok. Ada sambungan tau. Panjang lagi bab LEPTIN ni.


No comments:

Post a Comment